A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Спаська гімназія
Кролевецької міської ради

Історія України

Дата: 31.03.2020 00:20
Кількість переглядів: 2075

Тема: Національно-культурне життя радянської України

Основні дати:

1930 р. — постанова ЦК ВКП(б) «Про загальне обов’язкове початкове навчання» та «Про введення обов’язкового загального початкового навчання в Україні»;

травень 1934 р. — постанова ЦК ВКП(б) і РНК СРСР «Про структуру початкової і середньої школи в СРСР»;

1933 р. — відновлення університетів;

1935 р. — скасування соціальних обмежень для абітурієнтів;

1938—1939 н. р. — запровадження обов’язкового вивчення російської мови з 2 по 10 класи.

Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=8RHlh4Iy6kg

Записати

Культурна революція — форма подолання культурної відсталості, боротьба з неписьменністю,  насадження соціалістичної культури, єдиної ідеології в СРСР .

Соціалістичний реалізм — єдиний офіційно дозволений метод радянської літератури й мистецтва, в основі якого було оспівування соціалістичного ладу, романтики праці та становлення нового героя.

Розстріляне Відродження - літературно-мистецьке покоління 20-х — початку 30-х рр. в Україні, яке дало високохудожні твори у галузі літератури, живопису, музики, театру і яке було знищене тоталітарним сталінським режимом.

 

Особливості розвитку культури в 1930-ті рр.:

  • жорсткий контроль із боку держави;
  • ідеологізація всіх сфер культурного життя;
  • чітка визначеність форм, стилів, жанрів, смаків;
  • підпорядкованість смаку вождя та його оточення;
  • основна мета: показати велич, «вічність» режиму та зміцнити культ вождя;
  • репресії проти тих, хто своєю творчістю йшов урозріз із режимом.

Наслідки культурної революції в СРСР (УРСР):

  • ідеологізація духовного життя, насильницьке впровадження партійних норм розуміння культури, ідеологічна ізоляція країни;
  • ліквідація неписьменності населення, уніфікація та примітизація освіти, її ідеологічне спрямування;
  • швидке формування нової інтелігенції, вихованої в комуністичному дусі (на 1941 р. — 14 млн осіб), і нищення старої;
  • уніфікація духовного життя;
  • використання найважливіших досягнень фундаментальної науки передусім в інтересах військового виробництва, ідеологізація наукових досліджень.

 

Д/з прочитати параграф 27 заповнити таблицю с.160, повторити п. 20-27


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено