A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Спаська гімназія
Кролевецької міської ради

14.05.2020

Дата: 14.05.2020 09:34
Кількість переглядів: 669

Виконати підсумкову контрольну роботу

  1. Складносурядним є речення:

   А) Латаття ніжилось в озерах, хитали ряску карасі.

   Б) На вечірньому небі потьмяніли і щезли сріблясті зірки.

   В) Хто своє носить, той чужого не просить.

   Г) Темне небо лежало, і хмара ходила навкісна, та шуміли тополі.

  1. Складне речення, у якому прості речення об`єднані за змістом та інтонацією без допомоги сполучників чи сполучних слів, називається:

   А) складносурядним;

   Б) складнопідрядним;

   В) з кількома підрядними;

   Г) безсполучниковим.

  1. Знайдіть безсполучникове складне речення зі значенням пояснення:

   А) Над болотами та озерами, в долинах рік стоять тумани, важкі хмари пливуть над селами та хуторами.

   Б) Річка ставала ширшою і глибшою, починалось царство очерету.

   В) А я додам: любити можна поезію в добу ракет.

   Г) Гув мотор, катер пінив носом хвилі.

  1. Якій схемі відповідає подане речення?

Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, а в ногах жебоніла вода, таким ввижалося власне свято?

   А) [ ], ( у яких…), а [ ], [ ]?

   Б) [ ], ( у яких…), а [ ] ?

   В) [, ( у яких…, а ( ),…]?

   Г) ( Хіба…), ( у яких…), а [ ], [ ].                                                               

  1. Установіть відповідність між безсполучниковими складними реченнями та смисловими зв`язками між простими у безсполучниковому:

1. одночасність подій;      а) Плакала чорна троянда, біла троянда сміялась.

2. часова послідовність;   б) Заходило сонце, у вузесеньких хутірських

                                             вуличках стояла червона курява, в садках

                                             варилася на триніжках вечеря.

3. протиставлення явищ;  в) Повіяв вітер по долині – пішла дібровою луна.

4. причинові                       г) Вбігаю в ліс – гриби.

                                            д) Сонце зайшло, степові озера стали на якийсь

                                              час темно-червоними.

  1. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою:

1. складносурядне;       а) Небо прорізали вогняні стріли, ударив грім.

2. складнопідрядне;     б) Зустріча земля годину літню, і дерево пахучо

                                         зацвіта.

3. безсполучникове;     в) У небі весело шугають ластівки, коли пригріє

                                          тепле весняне сонце.

4. складне з різними     г) Цілу ніч надворі виє хуга, плаче, деренчить у

  видами зв`язку              віконнім склі.

                                        д) Там повен двір любистку, цвітуть такі жоржини,  і

                                           Вишні чорноокі стоять до холодів.

  1. Установіть відповідність між реченням та підрядною частиною:

1. обставинне часу;        а) Куди голова задумає, туди ноги понесуть.

2. місця;                           б) Коли терпінню приходить край, народ мов буря.

3. означальне;                 в) Держімося землі, бо земля держить нас.

4. мети                             г) Займаю саме те місце, яке визначила мені доля.

                                         д) Струни чекають, щоб пальці торкнулись до них.

Прочитайте текст і виконайте завдання 8 – 9 до нього.

Вир

  1. Багато страшних легенд складено про той вир, і Тимко хоч і не вірив у них, проте кожного разу, коли плив Ташанню, обминав страшне місце.

2) Але зараз зовсім забув про нього і опам`ятався лише тоді, коли човен рвонуло вбік, він перевернувся, і холодна вода стьобонула по самі ніздрі, закрутила його, всмоктуючи в чорну глибину. 3) Тимко шалено загрібся руками й ногами, але одежа на ньому намокла і в`язала кожен рух. 4) Човен віднесло течією, так що Тимко вже не мав ніякої надії врятуватися і, напружуючи всі свої сили, почав гребти до берега. 5) Тимка стало тягнути вниз, і хто його знає, чим би все закінчилось, та нагодився на ту хвилю Джмелик на човні, що для забави ганяв щук на мілководді. 6) Він і врятував Тимка, забравши на своє суденце.

  1. Виберіть усі складні речення з різними видами зв`язку.
  2. Накресліть схему 3 речення.
  3. Складіть есе на одну з тем:

     1. «Книжка – це могутня зброя»

     2. «Слід іти шляхом знання»

використовуючи складні речення з різними видами зв`язку.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено