A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Спаська гімназія
Кролевецької міської ради

27.10.2021

Дата: 27.10.2021 11:19
Кількість переглядів: 73

 

Тема:Узагальнення та систематизація знань з теми "Будова атома.Періодичний закон та періодична система хімічних елементів ".Контрользнань учнів.

Виконати завдання  на двойному  листку  із зошита,записуєте питання і  даєте відповідь.

1.Фронтальне опитування

1.Хто і на основі чого сформулював періодичний закон  і склав періодичну систему хімічних елементів?

2.Що є графічним зображенням періодичного закону?

3.Що таке період?

4.Що таке група?

5.Група поділяється …

6.Яка будова атома?

7.Як визначити кількість електронів в атомі?

8.Як визначити число електронів на останньому енергетичному рівні

9.Як можна визначити число енергетичних рівнів в хімічному елементі?

10.Чому в періодах властивості елементів змінюються плавно?

11.Чому в разі переходу від одного періоду до іншого спостерігається різка зміна властивостей елементів?

12.Чому інертні елементи є хімічно пасивними?

13.Чому в Оксигену неметалічні властивості виражені яскравіше, ніж у Бору?

14.Чому в Цезію металічні властивості виражені яскравіше, ніж у Натрію?

15.Чому вищий оксид Фосфору має кислотні властивості?

16.Чому вищий оксид Барію має основні властивості.

2. Узагальнення й систематизація знань.

Розташуйте елементи в ряд за збільшенням числа електронів на зовнішньому енергетичному рівні

А. Алюміній; Б.Кальцій; В.Натрій; Г Силіцій

Води лікувальних мінеральних джерел містять практично всі елементи періодичної таблиці Д.І.Менделєєва. Кількість деяких із них є незначною, це мікроелементи. Установіть відповідність між назвами мікроелементів та електронними формулами їхніх атомів.

Назви мікроелементів                                               Електронні формули атомів

1. Літій                                                                                А. 1s22s22p63s23p63d64s2

2. Купрум                                                                            Б. 1s22s1

3. Ферум                                                                              В. 1s22s22p2

4. Флуор                                                                               Г. 1s22s22p5

                                                                                              Д. 1s22s22p63s23p63d104s1

2) Гра «Шифрувальник»

По рядах. Зашифровані слова, які складаються з перших літерів хімічних елементів з протонними числами та відповідних їм простих речовин.

І ряд. 47,73,8,25

ІІ ряд 13,26,8,73

ІІІ ряд 9, 22, 76, 37

3) «Відстрочена відгадка»

Елемент розташований у ІІІ періоді, VI групі, головній підгрупі періодичної системи. Що це за елемент? Запишіть повну будову його атома, та електронну конфігурацію. Укажіть кількість неспарених електронів, кількість протонів і нейтронів.

4) «Приваблива мета»

Дано елементи з протонними числами 20 і 15. Який із цих елементів має виражені металічні властивості? Чому? Запишіть формули оксидів та гідратів оксидів, що відповідають цим елементам. Укажіть їхній характер.

5) «Практичність теорії»

Елемент утворює летку сполуку з гідрогеном типу RH. Відносна молекулярна маса вищого оксиду цього елемента дорівнює 272. Який це елемент?. Вкажіть кількість протонів і нейтронів у ядрі його атома.

6) «Дивуй»

При нестачі цього елемента призупиняється ріст рослин, уповільнюється достигання плодів. Електронна конфігурація зовнішнього енергетичного рівня атома цього елемента ...3s23. Визначте елемент і дайте його характеристику за місцем у періодичній системі та будовою атома.

 7) «Хімічний диктант – калейдоскоп елементів »

1. Назвіть елемент ІІ періоду, що має на зовнішньому енергетичному рівні два електрони.

2. Назвіть елемент ІІІ групи, останній заповнюваний електронами енергетичний рівень якого – третій.

3. Назвіть елемент, у якого на п’ятому енергетичному рівні заходиться три електрони.

4. Назвіть елемент, у якого на другому зовнішньому енергетичному рівні знаходяться п’ять електронів.

5. Назвіть елемент ІІІ періоду, що в сполуках з Гідрогеном проявляє валентність І.

6. Назвіть елемент IV періоду, що має завершений зовнішній енергетичний рівень.

7. Назвіть елемент ІІІ періоду, який у сполуках з Оксигеном має вищу валентність IV.

 8. Назвіть елемент VI групи, останній заповнюваний електронами енергетичний рівень якого – другий.

9. Назвіть елемент ІІІ періоду, що має валентний електрон.

10. Назвіть елемент головної підгрупи VI групи, що має п’ять енергетичних рівнів.

Взаємоперевірка.

VIII. Домашнє завдання.

Повторити висновки до §14-16, виконати завдання 11(с.77) письмово.

Дайте характеристику та дізнайтеся цікавий  матеріал про свій елемент (той, що відповідає вашій даті народження).

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено