A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Спаська гімназія
Кролевецької міської ради

Громадська освіта

Дата: 17.03.2020 12:27
Кількість переглядів: 240

Тема. Достовірність інформації в мас-медіа. Критичний аналіз медіатекстів

    1. Достовірність інформації.

Достовірність інформації – властивість бути правильно сприйнятою, безсумнівна вірність наведених відомостей, які сприймає людина.

Факт – означає дійсність, подію, те, що реально відбулося.

Фактчекінг – (від англ. fact checking – перевірка фактів, даних, відомостей) – формат журналістики розслідувань, що активно розвивається і поширюється в світовому медіапросторі останні півтора десятиліття.

Першоджерела (або первинні джерела) ?оригінальні джерела,які непередбачають інтерпретації інформації. До таких належать: тексти, листи, фотографії, щоденники, малюнки, дані від науково-дослідних та соціологічних інститутів, органів влади, установ статистики, архівів тощо. Вторинні джерела?відомості, отримані з першоджерел. Цеджерела, які пройшли етап інтерпретації, аналізу, узагальнення та критики. Вторинні джерела включають науково-популярні публікації, підручники та інші навчальні матеріали.

Третинні джерела ? це перероблені тексти(компіляції)та інші подібним чином організовані джерела (реферати, довідники, бібліографії, енциклопедії, бази даних), які формуються з інформації із першоджерел і вторинних джерел.

Найдостовірнішими є першоджерела, а найбільше потребують перевірки третинні джерела.

Робота с підручником.

На с.158-159 підручника вміщено схему за якою можна проаналізувати медіа текст з презентації

https://naurok.com.ua/urok-kritichne-spriynyattya-ta-protidiya-manipulyaciyam-mas-media-fakt-ta-sudzhennya-kritichniy-analiz-mediatekstiv-112366.html

 Автори медіатекстів — люди добре соціалізовані, оскільки медіатексти завжди розраховані на широку аудиторію. Проте вони можуть по-різному представляти себе в тексті — або перетворювати його на висловлення власної позиції, використовуючи приклади із власного життя, закликати публіку до осмислення певної проблеми, або ж, навпаки, відмежовувати себе від тексту, намагаючись лише подавати інформацію, а аудиторія має сама вирішувати, що з нею робити.

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-civil-education-10-class-2018/gisem-civil-education-10-class-2018.files/image066.jpg                        https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-civil-education-10-class-2018/gisem-civil-education-10-class-2018.files/image067.jpg

 

 

Домашнє завдання: § 35, знайти в інтернеті невеличку статтю, фото та проаналізувати її за допомогою схеми на с. 158


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено