A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Спаська гімназія
Кролевецької міської ради

30.03.2021

Дата: 29.03.2021 21:44
Кількість переглядів: 230

Тема: Контрольна робота. Складнопідрядні речення

Завдання: Виконати контрольну роботу

Контрольна робота

з теми «Складнопідрядні речення»

Рівень І

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких лише один правильний. Правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів.

  1. Складнопідрядним є речення

А) Осінній день короткий, але сьогодні він згасав надто повільно.

Б) Проти місяця заблищали стремена, забряжчала зброя, під копитами м’яко застугоніла земля.

В) Обід уже давно був готовий, проте роздавати його не було наказу.

Г) Одного дня Сашко відкрив, що Сіроманець сліпий.

 

2. Виділено головну частину у складнопідрядному реченні

А) Біжить стежина в сад у зарості малини, яка дозріла вже і запахом п’янить.

Б) Як невимовне віршами не скажеш, чи не німою зробиться душа.

В) Де творчості немає, там і життя нема.

Г) Вона дивилась на Юру так, наче він і справді міг стримати грозу.

 

3. Складнопідрядне речення з обставинним підрядним умови

А) Як тільки ударить перший промінь сонця в мури, вони спалахнуть золотим пожаром.

Б) І коли інші ще сплять, він з отарами виходить з кошар у мокрі поля.

В) Клапоть туману зачепився за городні ворота і не знає, куди податися.

Г) Якби оті проміння золоті у струни чарами якими обернути, я б з них зробила золотую арфу.

 

4. Складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним

А) Нам дивно, що ви сюди заїхали.

Б) Буря розчахнула стару, напівзасохлу акацію, що росла біля сіней.

В) А на тому місці, де стояла тінь, іскрило сонце широкою плямою.

Г) До того змучений, що нічого писати не можу, і це мене гризе найбільше.

 

5. Визначте складнопідрядне речення, в якому правильно розставлено розділові знаки.

А) Події, що про них гомін ходив у народі і що до них закликали всі оті промовці на ярмарку, тепер уже здавалися не химерою, а неминучою дійсністю.

Б) Як ото за вранішніми туманами проблискує з світліючого неба ранкова зірка, так проблискує зараз Лукії з далеких літ юності, те що колись єднало її з капітаном.

В) Отут, серед цвіту, здається, що, якби людина навчилася мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі.

Г) Над усім світом стояла така благословенна тиша, що було чути як кущики жита ронили краплі роси.

       6. Складнопідрядним реченням із кількома підрядними є

       А) А коли б цього не було, то взимку наші суботні сорочки не пахли б м'ятою, не озивалися б зозулею.

         Б) Климко звівся на лікоть, щоб краще було видно шлях, яким йому йти далі.

     В) Коли потрапляєш у заповідний степ на початку травня, то перед очима розгортається багатобарвний калейдоскоп степового травостою. 

       Г)  Повітря зіткане з дрібнесеньких голочок, із крихітних колючок, із блискучих мініатюрних цяточок, повітря схоже на сухий хмільний напій, що дере піднебіння й опікає горло.

 

Рівень ІІ-ІІІ

7. Установіть відповідність між складнопідрядним реченням та видом підрядної частини (2 б.)

1

Означальне

А

Ще не прийшла весна, хоч вже гримлять потоки.

2

Часу

Б

Хто потягне в рабство ту країну, де свободи стяг затрепетав?

3

Допустове

В

Та була у нього пісня і дзвінкою, і гучною, бо розходилась по світу стоголосою луною.

4

Причини

Г

Ніхто не знав, коли й де побудовано цю шхуну.

 

 

Д

Коли сонце скотилось до самого обрію, далеко в морі з’явилася чорна крапка.

 

8. Установіть відповідність між реченнями та типом підрядності у них (2 б.)

1

Послідовна

А

На березі хвилястої Десни, де білі піски і дерева зелені, де слід віків одкопували вчені, стояло місто, оповите в сни.

2

Однорідна

Б

Я забув, що навколо співають кулі, і став навколішки, щоб витягти з кишені бинт.

3

Неоднорідна

В

Коли невірний друг тихенько зрадить, коли немає ради і розради, коли усі вже спалено мости, - я вистою, бо є у мене ти.

4

Мішана

Г

Моя душа ніколи не забуде того дарунку, що весна дала; весни такої не було й не буде, як та була, що вікном цвіла.

 

 

Д

І серце б’ється, наче птиця, якій ніколи не злетіть.

 

9. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Накресліть схеми, визначте вид підрядної частини (2 б.)

1. Осіннє сонце що надвечір спромоглося продерти хмари схилялось над обрієм і сіяло своє золотаве насіння у вогку землю. 2. Я так тебе люблю що стримати не в силі захоплених пісень що ллються через край.

Рівень ІV

10. Доповніть наведені головні частини підрядними. Визначте вид утворених складнопідрядних речень (3 б.)

1. Раптом так потемніло… 2. Навколо стояла така тиша… 3. На морі ставало темно…


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено