A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Спаська гімназія
Кролевецької міської ради

15.11.2021

Дата: 11.11.2021 23:16
Кількість переглядів: 84

Тема уроку: Узагальнення знань за темою  «Україна в умовах десталінізації».

            Характерні ознаки десталінізації:

- відхід від жорсткої тоталітарної сталінської системи;

- спроби реформувати систему у відносній демократизації та гуманізації політичного життя;

- реабілітація жертв сталінських репресій;

- спроби реформувати консервативну модель державної економіки;

 - часткове розширення контактів із зовнішнім світом ( співпраця з США)

- сплеск розвитку українського мистецтва та літератури «шістдесятників»;

- поява дисидентів.

 

Визначте позитивні і негативні наслідки лібералізації суспільно-політичного життя.

             Лібералізація   суспільно –політичного  життя.

ПОЗИТИВНІ НАСЛІДКИ:

 

-ліквідація системи ГУЛАГу;

- реабілітація незаконно репресованих;

- припинення політичних процесів і репресій;

- розширення прав союзних республік ;

- перебудова державного апарату;

- розширення прав органів місцевого самоврядування тощо.

НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ:

 

-непослідовність і обмеженість реабілітації ( не всі незаконно засуджені були реабілітовані);

-демократизація саботувалася адміністративним апаратом;

-розвінчання культу особи Сталіна супроводжувалося приховуванням значної частини злочинів тощо.

 

Визначте позитивні і негативні наслідки економічних реформ в період «відлиги».       

 Створення  раднаргоспів (1957-1965 рр.)

   ПОЗИТИВНІ НАСЛІДКИ:

-розширення господарчих прав на місцях

-скорочення адмінінстративного апарату .

НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ:

- ускладнення зв»язків між підприємствами окремих раднаргоспів;

- незацікавленість у комплексному розвитку всієї галузі;

- реформи не підкріплені введенням госпрозрахунку призвели до повернення старої  централізованої системи управління

 

                      НАСЛІДКИ ДЛЯ УКРАЇНИ:

- втрата українським селом біля 90 тис. спеціалістів;

- міграція молоді в цілинні райони ;

- більшість сільгосптехніки, виробленої в Україні, було відправлено до Казахстану , Сибіру та Північного Кавказу.

                     Кукурудзяна кампанія ( 1958 р. )

- з 1958 по 1963 р. посівні площі кукурудзи зросли більше ,ніж вдвічі, а врожайність зерна в цей же період знизилась з 25 ц/га до 15 ц/га.

                        Надпрограма у тваринництві :

- будівництво великих відгодівельних комплексів;

- провал усіх планів « наздогнати і перегнати…» ;

- масові приписки показників ;

- в 1963 р. республіка, як і весь СРСР ,стикнулась  з продовольчими труднощами. СРСР уперше закупив зерно за кордоном.

                      Реформи в промисловості:

ПОЗИТИВНІ НАСЛІДКИ :

- впровадження здобутків НТР у виробництво;

-запуск першого штучного супутника 1957 р.;

- політ Ю.Гагаріна у космос 1961 р.;

-використання атомної енергії у мирних цілях;

-заміна парових двигунів електричними

НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ:

- повільні темпи НТР;

 

-відсутність конкурентної боротьби виробників;

 

-відставання від країн з місцевою економікою


                                   Соціальна політика

ПОЗИТИВНІ НАСЛІДКИ:

-збільшення мінімальної зарплатні та пенсій ;

-скорочення робочого тижня;

паспортизація селян 1958 р.;

-скасування плати за навчання;

-припинення практики примусових державних позик;

-широкомасштабне житлове будівництво ( 3 млн. квартир);

- зростання життєвого рівня

НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ:

 

-грошова реформа 1961 р.- прихована девальвація карбованця( зростання цін на товари)    

 

                         Розвиток культури 1953-1964рр.

« Відлига» -послаблення адміністративного тиску , духовне розкріпачення:

-Нова хвиля « українізації»- зосередження офіційної ідеології на « братній дружбі українського і російського народів». Святкування 300-річчя Переяславської ради.

-Реформа освіти.

-Розгортання НТР.

-Поява руху «шістдесятників».

 Водночас : погіршення показників освіти, русифікація. Переслідування релігійних та культурних діячів, що призвело до виникнення протестного руху –дисиденства.

 

Дисидентство

ПРИЧИНИ ПОЯВИ:

  - активізація духовного життя суспільства;

  - згасання збройної боротьби УПА;

   - антитоталітарні та антирадянські рухи в країнах    Східної Європи.

ДЖЕРЕЛА ФОРМУВАННЯ:

 

- підпільний рух , спадкоємці ОУН-УПА;

- рух шістдесятників.

Повторити § 9-14.

Виконати завдання 1, 2, 3, 5, 6 ст. 98- 99.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено