Історія України
Тема: Національно-культурне життя радянської України
Основні дати:
1930 р. — постанова ЦК ВКП(б) «Про загальне обов’язкове початкове навчання» та «Про введення обов’язкового загального початкового навчання в Україні»;
травень 1934 р. — постанова ЦК ВКП(б) і РНК СРСР «Про структуру початкової і середньої школи в СРСР»;
1933 р. — відновлення університетів;
1935 р. — скасування соціальних обмежень для абітурієнтів;
1938—1939 н. р. — запровадження обов’язкового вивчення російської мови з 2 по 10 класи.
Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=8RHlh4Iy6kg
Записати
Культурна революція — форма подолання культурної відсталості, боротьба з неписьменністю, насадження соціалістичної культури, єдиної ідеології в СРСР .
Соціалістичний реалізм — єдиний офіційно дозволений метод радянської літератури й мистецтва, в основі якого було оспівування соціалістичного ладу, романтики праці та становлення нового героя.
Розстріляне Відродження - літературно-мистецьке покоління 20-х — початку 30-х рр. в Україні, яке дало високохудожні твори у галузі літератури, живопису, музики, театру і яке було знищене тоталітарним сталінським режимом.
Особливості розвитку культури в 1930-ті рр.:
- жорсткий контроль із боку держави;
- ідеологізація всіх сфер культурного життя;
- чітка визначеність форм, стилів, жанрів, смаків;
- підпорядкованість смаку вождя та його оточення;
- основна мета: показати велич, «вічність» режиму та зміцнити культ вождя;
- репресії проти тих, хто своєю творчістю йшов урозріз із режимом.
Наслідки культурної революції в СРСР (УРСР):
- ідеологізація духовного життя, насильницьке впровадження партійних норм розуміння культури, ідеологічна ізоляція країни;
- ліквідація неписьменності населення, уніфікація та примітизація освіти, її ідеологічне спрямування;
- швидке формування нової інтелігенції, вихованої в комуністичному дусі (на 1941 р. — 14 млн осіб), і нищення старої;
- уніфікація духовного життя;
- використання найважливіших досягнень фундаментальної науки передусім в інтересах військового виробництва, ідеологізація наукових досліджень.
Д/з прочитати параграф 27 заповнити таблицю с.160, повторити п. 20-27