19/05/2020
Тема. Китай та Японія в XVI—XVIII ст.
Основні дати та події:
1543 р. — прибуття португальців на Японські острови;
1592— 1598 рр. — спроба Японії завоювати Корею;
1603 р. — установлення сьогунату Токугави в Японії;
1628—1645 рр. — селянська війна в Китаї;
1639 р. — «закриття» Японії;
1644 р. — початок правління маньчжурської династії Цин у Китаї;
1724 р. — із Китаю було вислано всіх католицьких місіонерів та зруйновано всі християнські храми;
1757 р. — китайці закрили всі свої порти для торгівлі з європейцями, крім Гуанчжоу (Кантона).
Робота з документом
Китайський чиновник про становище в Китаї напередодні селянської війни
В окрузі Яньань протягом року не було дощів. У серпні-вересні народ у містах їв полин, у жовтні стали їсти кору з дерев, на кінець року всю кору було обдерто — почали їсти крейду. Через кілька днів розпухав живіт, люди падали та були приречені на смерть... В усіх повітах за містом викопано великі ями, у кожній із яких ховають по декілька сотень осіб.
Запитання до документа
Визначте за цим свідченням одну з причин селянської війни.
Робота з термінами та поняттями
Синтоїзм, або Синто (шлях богів) — дуже давня язичницька релігія, яка передбачала вірування у добрих і злих духів, а також обряди, за допомогою яких японці намагалися умилостивити духів.
9. Сьогунат Токугави. «Закриття» країни с.236
У ранній Новий час цивілізації Сходу, на відміну від європейської, продовжували розвиватися у своєму традиційному руслі. У середині XVII ст. у Китаї відбулася зміна династії в результаті селянської війни і навали маньчжурських племен. Культура Китаю розвивалась у межах тих традицій, що сформувалися за часів існування китайської цивілізації. Натомість у XVI—XVII ст. китайські митці виходили за межі традиційних канонів: їх почала цікавити людська особистість. На початку Нового часу Японія була роздроблена на кілька сотень князівств. Влада імператора була формальною. У XVI ст. в країні стали помітними процеси централізації, які завершилися об'єднанням країни під деспотичною владою сьогуна з роду Токугава.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати § 27 підручника.
Скласти хронологічний ланцюжок подій