Допомога дітям з ООП під час війни.Поради батькам
ЯК ВИЗНАЧИТИ, НАД ЧИМ ВАРТО ПОПРАЦЮВАТИ?
Є два варіанти. Перший – батьки можуть скористатися чек-листами, опитувальниками, анкетуванням чи тестуванням (матеріалів в інтернеті щодо цього є чимало, або можна запитати педагогів, якщо є можливість). Можна орієнтуватися й на рекомендації фахівців щодо того, які навички мають бути вже сформованими в дитини відповідного до віку.
Другий варіант – дати відповідь самому собі (батьківська рефлексія) на такі запитання:
Що вам спричиняє найбільший дискомфорт у догляді за дитиною?
Які побутові завдання вона може виконувати самостійно або з найменшим втручанням дорослого?
Які побутові навички потрібні вашій дитині не лише вдома, але й (з урахуванням нинішніх обставин) в іншому місці перебування?
У яких побутових завданнях дитина відчуває найменший дискомфорт чи навіть отримує задоволення?
Які моменти потребують вашого прискіпливого контролю?
Отримавши відповіді, дорослі побачать для себе можливості для розвитку дитини з ООП, отримання нею навичок, які будуть не менш важливими (або навіть більше), ніж заняття з логопедом чи психологом. Побутова самостійність, окрім навичок дитині, надає й батькам певну історію успіху (а успіх обов’язково буде, бо тепер у вас є достатньо часу для практики), якою можна пишатися.