Громадська освіта
Тема. Достовірність інформації в мас-медіа. Критичний аналіз медіатекстів
-
- Достовірність інформації.
Достовірність інформації – властивість бути правильно сприйнятою, безсумнівна вірність наведених відомостей, які сприймає людина.
Факт – означає дійсність, подію, те, що реально відбулося.
Фактчекінг – (від англ. fact checking – перевірка фактів, даних, відомостей) – формат журналістики розслідувань, що активно розвивається і поширюється в світовому медіапросторі останні півтора десятиліття.
Першоджерела (або первинні джерела) ?оригінальні джерела,які непередбачають інтерпретації інформації. До таких належать: тексти, листи, фотографії, щоденники, малюнки, дані від науково-дослідних та соціологічних інститутів, органів влади, установ статистики, архівів тощо. Вторинні джерела?відомості, отримані з першоджерел. Цеджерела, які пройшли етап інтерпретації, аналізу, узагальнення та критики. Вторинні джерела включають науково-популярні публікації, підручники та інші навчальні матеріали.
Третинні джерела ? це перероблені тексти(компіляції)та інші подібним чином організовані джерела (реферати, довідники, бібліографії, енциклопедії, бази даних), які формуються з інформації із першоджерел і вторинних джерел.
Найдостовірнішими є першоджерела, а найбільше потребують перевірки третинні джерела.
Робота с підручником.
На с.158-159 підручника вміщено схему за якою можна проаналізувати медіа текст з презентації
Автори медіатекстів — люди добре соціалізовані, оскільки медіатексти завжди розраховані на широку аудиторію. Проте вони можуть по-різному представляти себе в тексті — або перетворювати його на висловлення власної позиції, використовуючи приклади із власного життя, закликати публіку до осмислення певної проблеми, або ж, навпаки, відмежовувати себе від тексту, намагаючись лише подавати інформацію, а аудиторія має сама вирішувати, що з нею робити.
Домашнє завдання: § 35, знайти в інтернеті невеличку статтю, фото та проаналізувати її за допомогою схеми на с. 158