Звіт директора про діяльність закладу за 2022-2023 навчальний рік
Сучасна освіта реалізує Концепцію Нової української школи, ставить перед закладами освіти завдання щодо створення оптимальних умов для індивідуального розвитку, вияву творчих здібностей учнів, формування компетентної, конкурентоспроможної, соціально зрілої, креативної особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості до національних і загальнолюдських цінностей.
Керуючись Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 №55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», у відповідності до посадових обов’язків, керуючись Статутом Спаського ліцею, річним планом роботи, документами, що регламентують роботу закладу загальної середньої освіти звітую перед педагогічним колективом та громадськістю.
Педагогічний колектив закладу реалізує Реформу Нової української школи, яка має на меті зробити освіту корисною для успішної самореалізації у світі ХХІ ст. В умовах реформування галузі освіти відповідно до положень Концепції «Нова українська школа» учителі нашого закладу пройшли підвищення кваліфікації для організації освітнього процесу в 5-х класах, впроваджуючи державний стандарт НУШ. Під час навчання кожен вчитель намагався не лише передавати свої знання, а й вчити застосовувати їх в реальних ситуаціях, допомогти кожній дитині якнайкраще розкрити свої здібності й нахили.
- Загальна інформація про заклад.
У 2022- 2023 навчальному році у закладі навчалася 51 дитина у 2-9 класах, 1 клас через відсутність дітей у цьому навчальному році не відкрився, 8 клас – неповний (3 учні). Цьогоріч Кролевецькою міською радою до Спаського ліцею було приєднано дошкільний підрозділ ( дитячий садок «Сонечко»), у якому виховувалося 28 вихованців, змішана група.
- Кадрове забезпечення.
У 2022-2023 навчальному році працівниками заклад був забезпечений на 98%. Всі педагоги працювали на займаних посадах відповідно до фахової освіти та курсів підвищення кваліфікації. На жаль у ліцеї до цього часу вільна вакансія психолога (0,25 ставки). Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому необхідним для педагога є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 100% педагогів володіють умінням роботи з комп’ютерами. 96% педагогів забезпечені ноутбуками. Через військовий стан у нашій країні, заклад працював за змішаною формою навчання.
До ліцею здійснюється підвезення учнів шкільним автобусом із сіл Любитове (2 учні) та с. Лапшине 16 учнів та вихованців.
Ввесь колектив закладу був спрямований на виконання головного завдання – формування у школярів прагнення до навчання; готовність своєю навчальною , а потім і фаховою працею досягти власного соціального успіху і зробити внесок у громадську і державну справу. Над реалізацією цих завдань наполегливо працювали:
Адміністрація закладу:
- Заступник директора з навчально - виховної роботи –Пономаренко Любов Миколаївна,
- В.о.заступника директора з адміністративно- господарської роботи – Худенко Олена Петрівна,
- Педагогічний колектив: 15 педагогів, соціальний педагог та асистент вчителя, вихователь дошкільного підрозділу,
- Технічний персонал: 17 працівників.
- Методична робота.
Основним завданням методичної роботи в ліцеї є:
- Вирішення методичних проблем закладу;
- Надання методичної допомоги працівникам ліцею;
- Вивчення якості викладання, рівня знань, умінь і практичних навичок учнів ліцею;
- Систематичне вивчення та аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, нормативних та інструктивних документів, методичних рекомендацій.
Усі педагоги впродовж цього року проходять курси підвищення кваліфікації при СОІППО, на інтернет – платформах Ed-EPA, Всеосвіта, Нові знання…, у закладі впроваджено з цього року «Електронний журнал « та «Електронний щоденник».
Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація
педагогічних працівників закладу, яка здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України. У наявності перспективне та поточне планування атестації педагогічних працівників, щорічне корегування перспективного й поточного планування. Плани атестації педагогічних кадрів виконуються. Своєчасно та якісно оформлюються відповідні документи (у наявності накази, протоколи, атестаційні листи, звітна документація).
Зокрема у викладанні навчальних предметів застосовуються платформи «На урок», «Нові знання».
У 2023 році проатестовано 5 педагогів. За результатами атестації:
- Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії» Кравченко Р.Г.
- Відповідає займаній посаді, встановлено І кваліфікаційну категорію Кременю Є.В,
- Відповідає займаній посаді, встановлено ІІ кваліфікаційну категорію Клісовій О.О., Лисенко І.О.
- Встановлено 12 розряд асистенту вчителя Ященко Л.В.
На жаль, педагоги закладу не виявили бажання щодо проходження добровільної сертифікації.
У ході впровадження Державних стандартів освіти здійснювався педагогічний супровід учасників освітнього процесу. З метою виявлення та здійснення корекції дезадаптаційних процесів учнів проведена діагностика у вересні-жовтні 2022 р., адміністрацією закладу були відвідані уроки, перевірялася шкільна документація. На основі результатів та висновків відбулися засідання психолого-педагогічних консиліумів, матеріали вивчені та узагальнені по закладу.
Проведено вивчення стану викладання навчальних предметів:
- біології та хімії у 6-9 класах;
- читання у 2-4 класах.
-географія 6-9 клсах.
Матеріали за результатами перевірки обговорені на засіданнях методичних спільнот вчителів-предметників, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків виявлених під час перевірки, заплановані заходи щодо підвищення результативності роботи.
Вчителями початкових класів проводилися мотиваційні п’ятихвилинні «ранкові зустрічі», загально-розвиваючі заняття; соціальним педагогом, вчителями-предметниками, для учнів усіх вікових категорій психологічні хвилинки. Удосконалення методичної роботи закладу шляхом впровадження ІКТ-технологій знаходять застосування в багатьох напрямах навчання, упроваджуються нові форми спілкування через соціальні мережі: фейсбук, інстаграм, вайбер, скайп.
Не дивлячись на військовий час з учнями та вихованцями проводиться різноманітна робота.
З погодженням батьківської громади проводились заходи з національно-патріотичного виховання, проводилась акція «Разом до перемоги», зустріч з бійцями ЗСУ, проведений захід до Всесвітнього дня вишиванки. З метою ознайомлення з культурною спадщиною рідного краю та усвідомлення національної гордості за свій народ проведені екскурсії до краєзнавчого музею м. Кролевця, до Яблуні – колонії, також з метою формування дружніх взаємостосунків між дітьми, спрямування їх на здоровий спосіб життя у Спаському ліцеї проведений День здоров’я, на який були запрошені воїни ЗСУ, батьки. Всі разом: вчителі, батьки , гості, учні провели спортивні змагання, варили куліш, бограч, плов, смажили картоплю, ставили намети, шукали скарб…
- Волонтерська робота.
З початку воєнного вторгнення росії на Україну, працівники, батьки, учні займалися волонтерською роботою: сушили овочі та фрукти, сформували сухі борщі та супи і передали нашим захисникам,пекли смаколики, передали маскувальну сітку, з метою зібрання коштів для ЗСУ силами педагогічного та учнівського колективів був проведений захід на якому зібрано 6300 грн. і ці кошти передані 101 бригаді, передавали продукти харчування та інші речі на потребу армії. Із щирим бажанням підтримки захисників України та висловити їм свою вдячність учні писали листи, малювали малюнки , записували звернення, в’язали обереги і це все передавали нашим героям. І ми продовжуємо працювати для підтримки наших захисників.
- Охорона праці та безпека життєдіяльності.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально - виховного процесу визначається в діяльності педколективу, як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку». Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації ліцею. Наказом по ліцею призначено відповідального за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, створено службу з охорони праці, сплановані відповідні заходи.
У закладі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів. З учнями вивчаються правила дорожнього руху. Щомісячно класні керівники проводять бесіди з протипожежної безпеки, правил поведінки на водоймищах та техніки безпеки під час проведення уроків та позаурочних заходів. На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.
У закладі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал мають необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях ліцею розміщені стенди на теми безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорі.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Тому продовж року у ліцеї не було жодного випадку травматизму учнів.
У 2022-2023 навчальному році силами педагогічного та технічного колективів ліцею було облаштовано найпростіше укриття, за допомогою відділу освіти в укриття проведено вайфай мережу, придбані медзасоби, біотуалети, противопожежні засоби. Також облаштоване укриття і у дошкільному підрозділі.
6. Фінансово-господарська діяльність.
Не зважаючи на вік та зношеність, адміністрація ліцею разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Впродовж навчального року систематично здійснювалась виплата заробітньої плати. Вчасно здійснювалися централізованою бухгалтерією відділу освіти Кролевецької міської ради проплати за спожиті енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, ліцей не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.
Протипожежна система оповіщення потребує реконструкції. У незадовільному стані вікна. Є потреба у ремонті дверей, потребують оновлення меблів у три класні кімнати, оновлення спортивної зали, стоїть нагальне питання у придбанні спортінвентаря. За рахунок благодійних коштів батьків здійснено ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року. Працівниками бухгалтерії планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оподаткування немає. Завжди вчасно готується звіт та документація, матеріали списуються або оприбутковуються.
Адміністрацією ліцею приділяється достатньо уваги естетичного вигляду навчального закладу, активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір'я закладу завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються працівниками ліцею, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Фарбуються спортивні конструкції. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території закладу.
7.Співпраця з батьками.
Виховання учня у школі та сім'ї – щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів.
Класні керівники тісно співпрацюють із сім'ями своїх вихованців, спілкуються з родинами. Найбільша увага приділялася класними керівниками індивідуальній співпраці з родинами. Класні керівники , соціальний педагог відвідували дітей з малозабезпечених та багатодітних сімей, Були проведені загальношкільні батьківські збори на які був запрошений начальник відділу освіти Кролевецької міської ради, на яких обговорювалось питання про оптимізацію і реорганізацію закладів освіти у Кролевецький ОТГ.
Співпраця батьківської громадськості та педагогічного колективу вказує на зростання ролі батьківського активу в житті закладу. Налагоджені партнерські стосунки між вчителями та батьками на основі довіри, взаємодопомоги, творчої взаємодії. Батьківським активом закладу ведеться робота по благоустрою території та приміщень, надання допомоги в організації ремонту, проведенні загальношкільних масових заходів.
У закладі постійно проводиться робота по протидії булінгу: уроки спілкування «Як тобі живеться, п’тикласнику», «Стережись! Що посієш, то й пожнеш», «Відкриваємо серце один одному», «Зупинимо булінг»… .
На жаль ще багато проблем залишається не вирішеними, але я всіма силами працюю, намагаю іди вперед, надаю можливість реалізувати плани своїх вихованців та педагогів.
Дякую учням, батькам за розуміння, підтримку, здорову критику.
Хочу вірити, що наш ліцей ще буде працювати і його не ліквідують, що нас почують і наші діти продовжуватимуть навчання у стінах Спаського ліцею.
Дякую педагогам за їхню роботу , які наполегливо працювали і на повну викладалися на уроках заради майбутнього наших дітей, заради нашого з вами майбутнього!
Вірю, що ми вистоїмо, справимося з цими тимчасовими труднощами!
Віримо в Україну!
Віримо і дякуємо ЗСУ!
Віримо і бережемо свої родини!
Віримо та підтримуємо наш ліцей!
Дякую за підтримку, розуміння та незламну віру у перемогу учням, батькам, педагогам, громаді!