План роботи на 2024 - 2025 навчальний рік
Річний план
роботи соціального педагога
Спаської гімназії
Кролевецької міської ради
Катерини СОКОЛ
на 2024-2025 навчальний рік
Вступ
Склад психологічної служби в закладі освіти.
Психологічна служба гімназії складається із практичного психолога (робоче навантаження 0,25 ставки) та соціального педагога (робоче навантаження 0,25 ставки).
Нормативно-правова база, на якій ґрунтується діяльність соціального педагога:Конституція України; Закони України: «Про освіту»,«Про загальну середню освіту»,«Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги», "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"; Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України"; Наказ МОН від 07.02.2019 № 146 "Про створення робочої групи з розроблення нормативно-правових актів щодо забезпечення діяльності психологічної служби у системі освіти України"; Наказ МОН від 02.10.2018 № 1047 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами"; Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р."; Лист МОН від 27.06.2019 № 1/9-414 "Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок";Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 "Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України"; Лист ІМЗО від 30.10.2018 № 1/9-656 "Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей"; Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству"; Лист ІМЗО від 15.05.2018 № 22.1/10-1529 "Про курси підвищення кваліфікації практичних психологів та соціальних педагогів"та інші акти законодавства України. Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»; Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»; Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;
• Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;
• Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;
• Лист МОН від 13.05.2022 No 1/5119-22 «Про здійснення превентивнихзаходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні».
• Лист МОН від 22.06.2022 № 1/6885-22 «Щодо запобігання та протидіїсексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федераціїна території України».
• Лист МОН від 30.05.2023 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидіюдомашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні».
• Розпорядження КМУ від 02.06.2023 No 496-р «Про затвердження Державноїцільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року».
• Лист МОН від 24.11.2023 No 4/4610-23 «Щодо Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».
• Лист ДНУ «ІМЗО» від 29.03.2023 21/08-479 2 «Про Всеукраїнську програму ментального здоров’я «Ти як?».
• Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2023 року No 174-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти».
• Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2023 року No 160-р «Про затвердження плану заходів до 2024 року щодо реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки».
• Лист ДНУ «ІМЗО» від 16.05.2024 No 21/08-790 «Про інформаційні матеріали стосовно небезпеки азартних ігор».
• Лист ДНУ «ІМЗО» від 22.05.2024 No 21/08-824 «Про проєкт методичних рекомендацій щодо соціалізації та інтеграції дітей ВПО у громадах».
• Закон України «Про протидію торгівлі людьми» від 20 вересня 2011 року No 3739-VI;
• Постанова Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. No 417 «Про затвердження Порядку встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми»;
• Постанова Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2012 р. No 783 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми»;
• Розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 червня 2023 р. No 496-р «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року»;
• Кримінальний кодекс України, зокрема стаття 149 «Торгівля людьми або інша незаконна угода щодо людини».
• Лист ІМЗО №21/08-1233 від 08.08.2024р. «Пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»
І. Аналітична частина
В умовах воєнного стану в Україні психологічна служба навчального закладу відіграє важливу роль. Покликана сприяти покращенню умов для розвитку кожного суб’єкта освітнього процесу, здійснювати соціально-психологічну підтримку й надавати допомогу здобувачам освіти, вчителям, батькам.
Протягом 2023-2024 навчального року основними завданнями у роботі соціального педагога були соціальний захист прав дітей,створення сприятливих умов для розвитку дитини, встановлення зв’язків між родиною та навчальним закладом.
Головними напрямками роботи соціального педагога були: діагностична робота, консультативна, захисна, профілактична, підтримка взаємозв'язку з службами та організаціями, що забезпечують соціальний захист.
На початку навчального року була проведена паспортизація класів та навчального закладу , зібрані і упорядковані списки учнів пільгових категорій. Протягом року до банку даних дітей постійно вносилися корективи.
Протягом начального року відбувався соціально-психологічний супровід дітей внутрішньо переміщених осіб, дітей учасників бойових дій та сімей постраждалих від війни. Надано консультативну, просвітницьку та профілактичну допомогу.
Особливу увагу приділяла профілактичній роботі, яка є системою спільних дій усіх учасників навчально-виховного процесу. З 25 листопада по 11 грудня угімназії проходили заходи до акції "16 днів проти насильства"; поновлено інформаційні куточки; проведено тренінгові заняття, вуличні акції, групові профілактичні бесіди, години спілкування, анкетування щодо обізнаності з питань ВІЛ/СНІДу; перегляд відеоролика "Шляхи протидії торгівлі людьми";
Щодо запобігання та протидії булінгу в освітньому середовищі проведено тиждень «Протидія булінгу» переглянули відеоролик, надано рекомендації щоб зменшити ризик булінгу та кібербулінгу; години спілкування «СТОП булінг» 4-9 класи; Тренінгові заняття «Безмежний простір інтернету: плюси та мінуси» 5- 9 класи ; проведено тренінгові заняття «Протидія булінгу», «Конфлікти та шляхи їх подолання» та багато інших.
З метою зменшення рівня негативного впливу Інтернету на психологічне, емоційне і фізичне здоров’я дитини в рамках Дня безпечного Інтернету було проведено тренінгові заняття "Інтернет: Права. Захист. Пильність." .
З метою визначення рівня адаптації учнів, комфортності навчання у класному колективі, а також визначення рівня мотивації навчальної діяльності було проведено діагностичне дослідження за допомогою методикАнкета «Адаптація п’ятикласника» Бойбіна І.В., Гончарова С.В., тест В.Г. Щур «Драбинка» та комплексне соціометричне дослідження (соціометрія Дж. Морено) серед учнів 3-19 класів.
У ході профорієнтаційної роботи були проведені цікаві та інформаційно-насичені заходи: загадки та ребуси про професії «Назву професій відгадай та собі майбутнє вибирай»; перегляд відео-презентацій «Професії майбутнього»; діагностика професійних нахилів учнів; тренінгове заняття «Впевнений крок у майбутнє життя»; мотиваційні зустрічі та ін..
Протягом навчального року систематично проводились бесіди із здобувачами освіти, які порушують дисципліну.
Проводились індивідуальні консультації з батьками, вчителями, здобувачами освіти щодо вирішення особистих проблем та надання рекомендацій. Основна тематика звернень батьків: проблеми самооцінки дитини; ціннісні орієнтації, самореалізація в житті; психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти; взаємовідносини в системі «учень-учень»; взаємовідносини в системі «батьки-діти»; професійне самовизначення учнів; дитина у віртуальному просторі, комп’ютерна залежність; шляхи підвищення мотивації учнів до навчання, проблеми неуспішності; проблеми лідерства у колективі.
Війна спричинила значне порушення життєдіяльності людей, шкоду їхньому здоров’ю, великі людські втрати, значні матеріальні збитки тощо. Все це вкрай негативно позначилося на кожній родині. Одні родини були вимушені залишити домівку та переживають кризу, пов’язану з втратами не лише матеріальними, але і соціальними. Інші родини переживають втрату близької людини.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Методична проблема, над якою працює заклад освіти: «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу».
Тема роботи соціального педагога: "Успішна соціалізація та розвиток дитини відповідно до вимог сучасного суспільства"
Головна мета діяльності в новому 2024- 2025 навчальному році - збереження і зміцнення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей здобувачів освіти , створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх учасників освітнього процесу, психологічна адаптація учнів ВПО.
Основними завданнями у роботі соціального педагога – збереження та зміцнення соціального здоров'я , сприяння особистісного , інтелектуального , фізичного і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого – педагогічними технологіями; сприяння забезпеченню психологічної безпеки , надання соціально – педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Діяльність соціального педагога спрямована на реалізацію таких завдань:
· соціально – педагогічний супровід здобувачів освіти
· наданні психологічної допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним учням, їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання й навчання;
· дітям і сім’ям учасників бойових дій;
· створення сприятливих умов для розвитку дитини, надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами, встановлення зв’язків і дружніх відносин між учнем, сім’єю та школою;
· проведення просвітницької та профілактичної роботи щодо профілактики правопорушень серед неповнолітніх, протидії цькуванню (булінгу), попередження насильства в сім’ї та дискримінації за ознакою статі; навчанні способам ефективного протистояння, у тому числі завдяки розвитку особистісних і соціальних (життєвих) навичок.
· просвітницька робота серед учасників освітнього середовища з питань запобігання торгівлі людьми та протидії домашнього насильства, у тому числі стосовно дітей та за участь дітей , злочинності , алкоголізму, наркоманії;
·Психологічна підтримка та допомога учасникам освітнього процесу, які мають ПТСР
·консультування дітей з ООП та їх батьків;
·Просвітницька робота щодо питань статевого виховання учасників освітнього процесу
·Надання рекомендацій педагогам, щодо налагодження контакту, довіри та комунікації між учасниками навчального процесу задля надолуження освітніх втрат.
· вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу, шкільного колективу в цілому;
· формування у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров'я;
· попередження конфліктних ситуацій , що виникають під час освітнього процесу, запобігання та протидія домашньому насильству.
ІІІ. Змістова частина
№ зп |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Цільова група/аудиторія |
Відмітка про виконання |
|
1.Діагностика |
|
||||
1.1 |
Діагностика адаптації учнів першого класу до освітнього процесу (Методика «Школа звірів», Проективний тест особистих відношень, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій «Будиночок») |
жовтень березень
|
1 клас |
|
|
1.2 |
Діагностика адаптації учнів середньої ланки школи до умов навчання (Анкета «Адаптація п’ятикласника»Бойбіна І.В., Гончарова С.В., тест В.Г. Щур «Драбинка»). Вивчення міжособистісних стосунків у колективі та соціально-психологічного клімату в класі (за методикою «Соціометрія») |
жовтень березень
|
5 клас |
|
|
1.3 |
Відвідування уроків з метою спостереження за учнями, що потребують соціально-педагогічного супроводу |
Протягом року (за потребою) |
Учасники освітнього процесу |
|
|
1.4 |
Профдіагностика учнів середньої ланки школи («ДДО» Клімова, «опитувальник Йовайші»,«Карта інтересів» Голомшток). |
грудень |
9 клас |
|
|
1.5 |
Виявлення дітей «групи ризику» ( методика М.Рожков, М.Ковальчук). |
Вересень |
Учні 7- 9 класів |
|
|
1.6 |
Визначення актуальних переживань,труднощів ,конфліктів. Методика «Незакінчене речення» Пономаренко. |
Жовтень - Листопад |
Учні 5- 9 класів |
|
|
1.7 |
Вивчення шкільної тривожності,мет.Філіпса. |
Протягом року |
4 – 7 клас |
|
|
1.8 |
Психологічний супровід учнів: внутрішньо переміщених осіб, дітей з інвалідністю (методики підбираються відповідно до запиту) |
На запит адміністрації |
Учні 1-9 класів |
|
|
1.9 |
Вивчення обізнаності проблеми ВІЛСНІДу |
Грудень |
Учні 9 класу |
|
|
1.10 |
Діагностика для підлітків ,що мають труднощі в стосунках з батьками «Підлітки про батьків»(методика Шафера). |
Лютий |
Учні 5 класу, батьки , класний керівник, соціальний педагог. |
|
|
1.11 |
Діагностика рівня емоційного вигорання за методикою В.В.Бойко. |
Березень |
Педагогічний колектив |
|
|
1.12 |
Опитувальник для дослідження психотравмуючої події (автор: В. Г. Панок). |
Протягом року |
Учасники освітнього процесу |
|
|
1.13 |
Дослідження особливостей формування обдарованих дітей |
Лютий |
1-9 класів |
|
|
1.14 |
Виявлення учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги |
Протягом року |
Учні 1-9 класів |
|
|
1.15 |
З’ясування мотивів девіантної поведінки учнів. Відвідування уроків в проблемних класах. Заповнення індивідуальних карток на дитину з девіантною поведінкою |
Жовтень -лютий |
Соціальний педагог |
|
|
1.16 |
Психодіагностичні дослідження на запити адміністрації, учителів, батьків (методики підбираються відповідно до запиту ) |
на запит адміністрації |
учні 1-9 кл
|
|
|
1.17 |
Психологічний супровід учнів: переселенців, дітей з інвалідністю (методики підбираються відповідно до запиту) |
за запитом |
учні 1-9 класів
|
|
|
2.Профілактика
|
|
||||
2.1 |
Рейд «Урок»
|
Вересень - грудень
|
Учні навчального закладу
|
|
|
2.2 |
Участь у загальношкільних рейдах, моніторингах та в діяльності Ради профілактики правопорушень
|
1 раз на місяць; за потребою
|
Учні, які вчинили правопорушення, або перебувають на обліку
|
|
|
2.3 |
Ігри для зняття втоми , напруги, депресії» |
Вересень |
Учні 2-6 класів |
|
|
2.4 |
Тренінг «Психологічне розвантаження в умовах війни». |
Протягом року |
Учасники освітнього процесу |
|
|
2.5 |
10 вересня - Всесвітній день запобігання самогубствам - Тренінг «Моє життя – найдорожчий скарб у світі» - Тренінгове заняття «Суїцид… як йому запобігти» - Тренінг«Попередженнясуїцидальної поведінки удітей» |
|
|
|
|
2.6 |
Тиждень протидії булінгу «Стоп булінг» -Перегляд відео-роликів «НікВуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися?» - Тренінгове заняття «Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію» - Тренінгове коло «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» -перегляд та обговорення відеофільму «Булінг. Способи самозахисту» |
10-14 Вересня
|
Учні навчального закладу
|
|
|
2.7 |
Європейський день боротьби з торгівлею людьми. -Година спілкування «Шляхи протидії торгівлі людьми » -перегляд документального відеофільму “Життя на продаж” - гра “Рожеві окуляри” -заняття “Небезпечна межа: що треба знати дівчатам при виїзді за кордон” - перегляд навчального мультиплікаційного фільму “Дві маленькі дівчинки”. -поширення відеоролику із протидії торгівлі людьми «Українці в якості наркокур'єрів.Виклики сьогодення».
|
18 жовтня |
7-9 класи |
|
|
2.8 |
Заняття з елементами тренінгу «Нервове тремтіння та нервове збудження». |
Педагоги |
Педагоги |
|
|
2.9 |
Заняття з елементами тренінгу Толерантність до інших і до себе» |
листопад |
Учасники освітнього процесу |
|
|
2.10 |
Тренінгове заняття з учнями « Здоровий спосіб життя: курити чи ні» |
листопад |
5- 9 класи , вчителі соціальний педагог |
|
|
2.11 |
Акція « 16 днів проти насильства» -Година спілкування «Чому виникає агресія?» -Тренінгове заняття «Я вмію любити і поважати себе та інших». -Виховна година «Мій світ улюблений без насильства» -Бесіда з елементами тренінгу «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» -Година спілкування «Не смійся з мене, мені болить…» -Дискусія «Чи можуть інтернет і мобільні телефони бути джерелом насилля» -Відверте спілкування «Конфлікти в сім’ї та їх розв’язання» -заняття «СНІД не вирок. Жага до життя.» -Перегляд відеороликів на тему: «Ми проти насильства» |
Листопад-грудень |
Учні навчального закладу , батьки, вчителі |
|
|
2.12 |
Заняття з елементами тренінгу «Хоч і я маленький, але маю право». |
Грудень |
Учні 1-4 класів |
|
|
2.13 |
Ознайомлення дітей з їх соціальними правами та обов’язками -Заняття з елементами тренінгу «Права дітей». -Перегляд мультфільмів « Права дитини в Україні». |
грудень |
1-4 класи |
|
|
2.14 |
Заняття з елементами тренінгу « Інтернет - за і проти ». |
Лютий |
5-9 класи |
|
|
2.15 |
Заняття з елементами казко терапії « Космічна подорож до планети «Комп'ютери»». |
Лютий |
учні 1-4 класів |
|
|
2.16 |
Профілактика правопорушень серед неповнолітніх |
Протягом року |
5-9 класи |
|
|
2.17 |
Заняття з елементами тренінгу «Від миру вдома до миру в світі». |
Лютий |
Учасники освітнього процесу |
|
|
2.18 |
Заходи щодо профілактики, алкоголю,тютюну та інших психотропних речовин.
|
Лютий
|
5-9 класи |
|
|
2.19 |
Блок тренінгів «Адаптація підлітка» Стойка О.О. «Соціальний працівник» №17, 2008 |
Листопад |
Учні 5 класів |
|
|
2.20 |
«Вироблення правил ненасильницької поведінки» (тренінгове заняття з медіації)
|
Травень За запитом
|
Учні 2-4 кл.
|
|
|
3.Навчальна діяльність |
|
||||
3.1 |
Програма факультативного профорієнтаційного SCORM-курсу з вибору професії без гендерних стереотипів для учнів 7 – 11-х класів закладів загальної середньої освіти |
Протягом року |
Учні 7-8 кл |
|
|
3.2 |
Формування правової культури серед учнів. Ознайомлення учнів з Конвенцією ООН про права дитини. |
Жовтень |
Учасники освітнього процесу |
|
|
3.3 |
Майстер-клас «Формування емоційної стійкості педагога». |
Листопад |
Учасники освітнього процесу |
|
|
3.4 |
Гурток «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» |
1 раз на тиждень |
Учні 9 класу |
|
|
4.Консультування |
|
||||
4.1 |
Надання рекомендацій вчителям щодо соціальної паспортизації класів |
Вересень, лютий |
Класні керівники |
|
|
4.2 |
Консультації дітей – вимушених переселенців, дітей, постраждалих унаслідок військових дій та їх батьків щодо розвитку самооцінки, соціалізації, розвитку товариськості
|
За потребою |
Учні |
|
|
4.3 |
Консультативні бесіди з учнями «групи ризику», дітьмисиротами та позбавленими батьківського піклування. |
Протягом року |
Учні цих категорій |
|
|
4.4 |
Індивідуальні консультації з питань охорони дитинства, дотримання соціальних гарантій учням та сім’ям пільгових категорій, особливостей та алгоритму роботи з учнями та батьками із проблемних сімей. |
Протягом навчального року |
Учасники освітнього процесу |
|
|
4.5 |
Індивідуальні та групові консультації для батьків і педагогів на тему : «Навчання під час війни». |
Вересень |
Батьки, педагоги |
|
|
4.6 |
Зустріч - консультування вчителів з професійних проблем: -проблем адаптації учнів до нових умов навчання та виховання; -причини шкільної неуспішності; - мотивація навчання; - вихід з конфліктних ситуацій. |
Протягом року |
педагоги
|
|
|
4.7 |
Групове психологічне консультування учнів з проблем: -адаптації до нових умов навчання та виховання - підготовка до МНТ - девіантної поведінки ; - схильності до суїциду; - переходу в старшу школу; - профконсультування; - залежності (наркотичної, комп’ютерної, телевізійної) - передекзаменаційний стрес; - особливості підліткового віку - міжособисті, шкільні, самооціночні проблеми учнів; -взаємини в системі «батьки - діти» - взаємини в системі «педагоги-діти». |
Протягом року |
Учні |
|
|
4.8 |
Консультування батьків з питань виховання та навчання дітей: - труднощі адаптаційного періоду; - готовності дитини до навчання в нових умовах; -проблеми в навчанні; - труднощі взаємостосунків з дітьми; - жорстокості та насильства в сімейному та дитячому середовищі; -професійний вибір; -дозвілля дітей; -схильності, здібності дітей; -культура поведінки; - передекзаменаційний стрес; - складних життєвих ситуацій; -дитячих страхів; -дитячої залежності; - дитячого суїциду.
|
за запитом |
батьки учнів
|
|
|
4.9 |
«Алгоритм дій педагогічного працівника у разі виявлення фактів порушення прав дитини в навчальному закладі або фактів насильства в учнівському середовищі чи в сім’ї учня». |
Протягом року |
Педагогічні працівники школи |
|
|
4.10 |
Консультативні бесіди за результатами діагностики. |
Протягом року |
Вчителі, батьки,учні |
|
|
5.Зв'язки з громадськістю |
|
||||
5.1 |
Виявлення та підтримка учнів, які потребують соціального захисту
|
Протягом року |
Учні, які потребують соціального захисту
|
|
|
5.2 |
Уточнення даних про соціальні служби. |
Вересень |
Соціальний педагог |
|
|
5.3 |
Участь у засіданнях опікунської ради
|
по факту
|
Учні, які знаходяться під опікою |
|
|
5.4 |
Забезпечення норм охорони та захисту прав дітей та підлітків, представлення їх інтересів у різноманітних інстанціях. |
за потребою
|
Учні
|
|
|
5.5 |
Листування і відповіді на запити установ |
На запит |
Установи |
|
|
5.6 |
Організація безкоштовного харчування учнів пільгових категорій (згідно діючого законодавства)
|
Протягом року |
Учні пільгових категорій
|
|
|
5.7 |
Відвідування вдома учнів, які знаходяться на обліку внутрішньо шкільному, ССД, КМСД та ін..
|
Протягом року, за запитом
|
Учні «групи ризику» |
|
|
6.Просвіта |
|
||||
6.1 |
Попередження та профілактика негативних явищ в учнівському та сімейному середовищі, в т.ч. жорстокого поводження, правопорушень, вживання психотропних речовин, торгівлі людьми (дітьми), порушення прав людини (дитини), а саме: Виставка малюнків « Я маю право…»(ознайомлення з Конвенцією ООН про права дитини);перегляд відеоролику « Я маю право на права». |
Вересень |
Учасники освітнього процесу |
|
|
6.2 |
– інформування з проблем торгівлі людьми; – інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; – формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;
|
Протягом навчального року |
Учасники навчально-виховного процесу |
|
|
6.3 |
Просвіта батьків: Виступи на батьківських зборах (повідомлення результатів психологічних досліджень, надання рекомендацій) «Адаптація першокласника», «Адаптація п'ятикласника», «Профорієнтація». |
Батьки |
За запитом |
|
|
6.4 |
Акція « 16 днів роти насильства» ( за окремим планом); |
Листопад Грудень |
Учасники освітнього процесу |
|
|
6.5 |
Заняття з елементами тренінгу для родин військовослужбовців «Правила щасливої родини» |
За запитом |
Батьки |
|
|
6.6 |
Тренінг «Тривога – це не для нас». |
Протягом року |
Учасники освітнього процесу |
|
|
6.7 |
Бесіда « Про адміністративну відповідальність батьків за порушення прав дитини». |
Протягом навчального року |
Батьки, соціальний педагог |
|
|
6.8 |
Тренінг « Профілактика та подолання тривожних станів». |
Жовтень |
Учасники освітнього процесу |
|
|
6.9 |
Тренінг « Вирішуємо конфлікти мирним шляхом». |
Лютий |
Педагоги |
|
|
6.10 |
Тренінг для педагогів « Як допомогти вчителю зберегти своє здоров’я та подолати стрес». |
За потреби Протягом року |
Педагоги |
|
|
6.11 |
Тренінг «Тривожність здобувачів освіти - проблема сьогодення». |
Протягом року |
Учасники освітнього процесу |
|
|
6.11 |
Участь у семінарах, конференціях, МО, проектах професійного розвитку |
Протягом року |
Методоб'єднання СП |
|
|
6.12 |
Години спілкування з дітьми для попередження їх втягнення до неформальних угрупувань, небезпечних для життя квестів, ігор («А з чим ти стикаєшся в Інтернеті?» навчальний анімаційний ролик «Цінуй життя!» )
|
Протягом року |
Учні 5-9 кл |
|
|
6.13 |
Проведення заходів в рамках тижня психологічної служби школи: ( за окремим планом) |
Квітень |
Учні 1- 9класів |
|
|
7.Інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції) |
|
||||
7.1 |
Складання аналітичного звіту соціально-психологічної служби за рік |
Травень |
Соціальний педагог |
|
|
7.2 |
Складання плану роботи на рік |
Вересень |
|
||
7.3 |
Робота з поточною звітністю |
За планом подачі звітності |
|
||
7.4 |
Ведення обов'язкової документації соціального педагога |
Постійно |
|
||
7.5 |
Складання соціальних паспортів класів |
Вересень |
Соціальний педагог,класний керівник |
|
|
7.6 |
Складання та поповнення банку даних дітей незахищених категорій |
За потребою |
Соціальний педагог |
|
|
7.7 |
Складання банку даних учнів-переселенців |
Вересень, протягом року |
|
||
7.8 |
Підготовка матеріалів до експертизи СП інструментарію |
Листопад |
|
||
7.9 |
Залучення дітей, які потребують особливої педагогічної уваги до участі у суспільному житті школи
|
Протягом року
|
Діти, які потребують особливої педагогічної уваги
|
|
|
7.10 |
Залучення учнів, які потребують особливої уваги до роботи у шкільних гуртках та секціях
|
Жовтень
|
Діти, які потребують особливої педагогічної уваги
|
|
|
Соціальний педагог ___________________________ Катерина СОКОЛ