A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Спаська гімназія
Кролевецької міської ради

Звіт практичного психолога за 2023 - 2024 навчальний рік

Дата: 30.05.2024 16:00
Кількість переглядів: 40

Звіт роботи практичного психолога  Спаської гімназії 

за

2023/2024 навчальний рік

 

 Психологічна служба  керувалась нормативно-правовими документами:

КонституціяУкраїни;

  • Закон України «Про освіту»;
  • Закон України «Про дошкільнуосвіту»;
  • ЗаконівУкраїни: «Про охоронудитинства», «Про охоронупраці», «Про інноваційнудіяльність»;
  • Конвенція ООН про права дитини;
  • «Національна доктрина розвиткуосвіти»;
  • Наказ МОН Українивід 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в МіністерствіюстиціїУкраїни 31 липня 2018 року за № 885/32337 «Положення про психологічну службу»;
  • Методичних рекомендаційлабораторії навчально-методичної  лабораторії практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
  • Концепція  розвитку психологічної служби системи  освіти України;
  • Етичний кодекс практичного психолога;
  • Лист МОНУ від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладісвіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»;
  • Лист МОНУ від 05 серпня 2020 року №1/9-420 «Щодо організації загальноїсередньої освіти у 2020/2021 навчальному році»;
  • Лист МОНУ №1/9-385 від 20.07.2020 року «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»;
  • Лист ІМЗО від 27.07.2020 №22.1/10-1495 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти на 2020/2021 н.р.»;
  • Лист МОНУ від 28.08.2020 №1/9-490 «Щодо створення безпечних умов організації освітнього процесу 2020/2021 навчальному році».
  • Лист МОНУ від 02.08.2022 №1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році».
  • Статут ліцею.
  • Стратегія ліцею.

 

 Робота практичного психолога була організована згідно плану роботи на 2023- 2024 н.р. проводилась за напрямками:

 Діагностика

Профілактика

Корекція

Просвіта

 Консультування

    Мета:спрямування на побудову повноцінного освітнього простору, де збалансовані тенденції до самореалізації, саморозвитку, самозбереження, формування цілісної картинисвіту, життєвої компетентності базису особистісної культури.

 Психологічна служба спрямована на збереження і зміцнення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей учнів, на створення умов для повноцінного та гармонійного розвитку всіх учасників навчально-виховного процесу. Систематична робота психологічної служби протягом  року намагалась забезпечувати своєчасне вивчення психічного та фізичного розвитку учнів, мотивів їхньої поведінки і навчальної діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання. Особливу увагу звертала на формування навичок здорового способу життя учнів.  Тренінгові заняття: Булінг, мобінг, кібербулінг та наслідки. Емоції в житті людини .  Учні, батьки та педагоги були обізнані з номерами телефонів Національної дитячої “Гарячої лінії”.  Систематично проводились бесіди щодо розв’язанняконфліктної ситуації в учнівських колективах.  Розвиток співчуття, повага та толерантне ставлення учнів один до одного.

Консультаційна робота проводилась у формі групових та індивідуальних консультацій для учнів, батьків і вчителів.  З боку учнів: взаємовідносини з однолітками, гендерне виховання, адаптація до нового колективу,  взаємовідносини в сім’ї.  Проводились бесіди про жорстокість та насильство, про правила поведінки на уроках.

Профілактична та просвітницька робота.  Просвітницька робота психолога проводилась з учнями, та педагогами.

  • Психологічні та інформаційні хвилинки.
  •  Розвиваючі заняття з розвитку мислення, уваги, уяви, пам'яті

  - Бесіди з учнями про жорстокість, насильство

    - Заходи в рамках «16 днів проти насильства»:

«Треттє тисячоліття – рабство існує»;

«Булінг. Зупинимо насилля разом»;

«Насилля. Як не стати жертвою насилля»;

«Цінність життя людини»;

«Паління й його вплив на організм людини»

Анкетування «Насильство та його прояви в дитячому середовищі»

- Проведено заходи до тижня толерантності:

Години психолога :

« Дружба – це велика сила, « Твори добро»

«Надірване серце»

«Толерантність починається з мене», перегляд відео-сюжетів про толерантне ставлення;

Протягом року  проводився  моніторинг обізнаності з явищем булінгу серед учасників освітнього процесу

 Метою опитування - побачити рівень обізнаності учнів з питань булінгу у навчальному закладі, дізнатися, чи це явище є актуальним для них, чи знають вони як захищатися від цькування та ще раз нагадати учням, що слід відстоювати свої права.

    Опитування було стислим та лаконічним, щоб не перевантажувати увагу та зайняти мінімум часу. З результатів видно, що більшість учнів знайомі з поняттям булінгу, вміють відрізнити його від звичайного конфлікту (73,3% булінг – це  залякування, 60 % - насмішки, 60 % - розправа, 53,3% - травля). Та є й такі, що плутають ці два явища, та явище насильство  теж називають булінгом ( 93%).

   Учні стверджують, що знають як захиститися та куди звернутися у випадках булінгу. Та деякі з них не вірять, що це спрацює. Серед причин, які змушують дітей вести себе як агресор, найчастіше опитані називають: спробу самоствердитися –  62,1 %. Серед опитуваних найчастіше учні стикаються з булінгом на вулиці - 51, 7 % та  в коридорах закладу - 44, 8%. Найчастіше діти стають спостерігачами булінгу - 69%,  коли відбувається словесне ображання 65,5 %. Серед опитуваних 79,3 % відповіли про відсутність  булінгу у закладі педагогів над дітьми  та 82,2 % серед самих учнів.

    Втішає свідома позиція учнів, які вважають, що спільна боротьба з цією проблемою, дозволить її подолати або хоча б зменшити відсоток знущання   – 62,1%.

    Отже  процес боротьби та викорінення булінгу із середовища підлітків зрушився з мертвої точки, проте корені даної проблеми знаходяться глибше. Тому в даному випадку треба не карати, а пояснювати потенційним булерам, їхнім жертвам та просто свідкам цих дій до чого це може в кінцевому випадку привести. А наслідки є неприємно вражаючими: для жертв булінгу це починається з психологічної травми і закінчується суїцидом, для булера адміністративна відповідальність може стати реальним строком вже за кримінальним законодавством. Тому до антибулінгового процесу потрібно долучати висококваліфікованих психологів, поліцейських, адміністрацію учбового закладу, батьків. Лише їхня спільна робота з проведення бесід, тренінгів, анкетувань може вчасно виявити загрозу і зупинити булера та його жертву від незворотних наслідків. 

Також протягом 2023 - 2024 навчального року у гімназії було знято два соціалні ролики : " Здоровим бути модно", "СТОП  Булінг". Проведено безліч тренінгів, занять з елементами тренінгу, профілактичних занять. бесід, лекцій, переглядів відеороликів, консультувань , анкетувань у таких напрямках:

 - здоровий спосіб життя 

- запобігання насильства

 - торгівля людьми

 - протидії булінгу

 - ментальне здоров"я

- кримінальна відповідальність

Проведено аналіз готовності дітей до навчання в школі по закладу :

Готовими  до навчання в школі повною мірою по закладу є _7__дітей старшого дошкільного віку, що складає __100__% від загальної кількості обстежених.

Ці діти вміють планувати свої дії, передбачають результат своєї діяльності, доводять розпочату справу до кінця, здатні виконувати мало привабливі, нецікаві завдання. Освітній, виховний та розвивальний вплив на дитину з боку дорослих має здійснюватися без згідно запланованої діяльності.

Достатньо сформована готовність до навчання у __4_ дітей, - _80_% . Ці діти можуть виконувати завдання за зразком, розуміють інструкцію дорослого, але іноді відчувають труднощі при виконанні нецікавих, мало привабливих завданнях. Освітня взаємодія з дитиною надалі має проводитись за орієнтирами виховної та розвивальної роботи закладу дошкільної освіти.

В стадії формування готовність до навчання в школі знаходиться у _2__дитина, що складає ___20_% дітей старшого дошкільного віку, тому є потреба активізації певних розвивальних впливів, а саме охоплення дітей розвивальною роботою з метою підготовки до шкільного навчання.

З умовною готовністю  до навчання  діти   відсутні.

 Не готовими до навчання в  дошкільному підрозділі дітей не виялено.

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено