19.10.2021
Завдання до з біології
9 клас (2020/2021 навчальний рік)
І рівень (10)
1.(1б)
Рослинний світ вивчає наука:
А) географія;
Б) ботаніка.
2.( 1б)
Найменші на Землі живі організми належать до царства…………………….
3.(1б)
У малини листок:
А) пірчастоскладний;
Б) простий.
4.(1б)
У сидячих листків немає:
А) пластинки
Б) черешка.
5. (1б)
Стебла трав’янистих рослин на зиму:
А) відмирають;
Б) залишаються вічнозеленими.
6. ( 1б)
Бічні корені утворюються:
А)тільки на головному корені;
Б)на головному і додаткових коренях.
7(1б)
Листок з’єднується зі стеблом в місці,яке називають:
А)пазухою;
Б) камбієм;
В)вузлом;
Г)міжвузлям.
8.(1б)
До автотрофних організмів належать:
А) рослини
Б)гриби;
В) мікроорганізми;
Г) рослини і гриби.
9.(1б)
Близькі види об’єднують :
А) у родини;
Б) роди;
В) популяції;
Г) ряди.
10. (10б)
Мешканець моря:
А) амеба протей;
Б) радіолярії;
В) інфузорія – туфелька.
а) спеціальними органелами;
.
ІІ рівень (2б)
Кілька правильних відповідей
1. (1б)
До фізичних якостей м’язів належать:
А) сила;
Б) динаміка;
В) швидкість
Г) робота;
Д) витривалість;
Ж) тонус
2. (1б)
До скоротливих білків відносяться:
А) актин;.
Б) глобулін;
В) міозин;
Г) гемоглобін
3.(1б)
До складу нижньої кінцівки входять:
А) стегнова кістка;
Б) променева;
В)ліктьова;
Г) великогомілкова;
Д) мала гомілкова.
4.(1б)
До внутрішнього середовища організму входять:
А)кров;
Б) еритроцити;
В) лімфа;
Г) гемоглобін;
Д) тканинна рідина.
5.(1б)
Речовини, що запобігають зсіданню крові:
А) тромбопластин;
Б) гепарин;
В) фібрин;
Г) фібринолізин
6.(1б)
Фактори здоров’я :
А) шкідливі звички;
Б) фізичне благополуччя;
В)забруднене довкілля;
Г) соціальне здоров’я;
Д) духовне здоров’я
7.(1б)
До епітеліальної тканини входять:
А) сполучна;
Б) залозистий епітелій;
В) кров;
Г) покривний епітелій.
8. (1б)
До органічних речовин клітини відносять :
А) солі;
Б) жири;
В) еритробласти
Г) білки;
Д) вуглеводи
9.(1б)
Клітинний імунітет забезпечують:
А) лейкоцити;
Б фагоцити;
Г) антигена
Д) Т- лімфоцити
10.(1б)
Типи порушення постави:
А) переломи;
Б) сколіоз;
В) гомеостаз;
Г) сутулість;
Д) лордоз
ІІІ рівень ( кожне завдання в 3 бали )
Утворіть логічні пари
Установіть відповідність між фізіологічними системами та їх функціями.
А дихальна 1 гуморальна регуляція
Б травна 2 газообмін
В кровоносна 3 живлення організму
Г видільна 4 забезпечення органів поживними речовинами і
киснем
5 виведення з організму продуктів обміну
Установіть відповідність між функціями організму та апаратами їх вимірювання.
А робота серця 1 тонометр
Б рівень артеріального тиску 2 глюкометр
В рівень глюкози в крові 3 електрокардіограф
Г знімки внутрішніх органів 4 ренгенівський апарат
5 електроенцефалограф
Установіть відповідність між органами або їх складовими і тканинами, які переважають у цих органах
А підшлункова залоза 1 нервова тканина
Б головний мозок 2 багатошаровий плоский епітелій
В епідерміс шкіри 3 скелетний м’яз
Г серце 4 тканина внутрішнього середовища
5 залозстий епітелій
Установіть відповідність між групами органічних речовин та речовинами, які до них належать
1 білки а) прогестерон г) інсулін
2 вуглеводи б) гемоглобін д) фруктоза
3 ліпіди в) крохмаль е) тестостерон
4 рівень ( завдання 10 балів)
Чому макроергічні зв’язки є такими зручними для використання в біохімічних процесах клітини ?